طرح اهدای ۷۲ هزار متر مکعب آب زیرزمینی به دشت قزوین در قالب پویش نذر آب اجرا می‌شود.

آقازاده مدیر اجرایی نذر آب  گفت: استان قزوین به عنوان پایلوت اجرای این طرح ملی انتخاب شده است.

وی اضافه کرد: این پویش بر اساس عملیاتی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی وزارات خانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی و همچنین برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده کمیته احیا و توسعه پایدار دشت قزوین در راستای بهره وری هر چه بیشتر از منابع آب و کشاورزی دانش بنیان برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی نذر آب اضافه کرد: اهتمام بازار آب شرکت آب منطقه‌ای قزوین، مدیران دستگاه‌های اجرایی و علمی و پژوهشی و همچنین مشارکت خیران استان، رسیدن به اهداف عالی را تسریع می‌بخشد.

آقازاده افزود: در بازار آب مردم و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با خرید سهم مازاد آب کشاورزان بهره ور و اهدای آن به دشت تشنه قزوین در اکرام زمین و نکوداشت فرهنگ غنی نذر در ایام محرم مشارکت کنند.

مدیر اجرایی نذر آب گفت: کشاورزان هم می‌توانند با اهدای سهمی از آب کشاورزی خود به پیشبرد اجرای این طرح کمک کنند.

به گفته آقازاده، قیمت هر متر کعب آب ۵ هزار تومان است که هر شهروندی با پرداخت فقط ۵۰ هزار تومان می‌تواند از خروج ۱۰ متر مکعب آب از سفره‌های زیر زمینی جلوگیری کند.

وی اضافه کرد: بهره گیری از سنت و فرهنگ والای اسلامی در حفظ و ارتقای منابع آبی زیرزمینی، تاب آوری کشاورزی در دشت قزوین در مواجه با خشکسالی و کمبود منابع آب، بکارگیری الگوی اسلامی ایرانی در حفظ، استفاده از منابع آب و نگاوه ویژه به آب و تلفیق سنت و منابع در پایداری و ارتقای معیشت در جامعه از اهداف و ضرورت برگزاری پویش نذرآب زیرمینی است.

مدیر اجرایی نذر آب گفت: با اجرای این طرح می‌توان از فرونشست‌های زمین، آسیب‌های محیط زیستی و آسیب‌های اقتصادی جلوگیری کرد.

به گفته وی، این طرح با مشارکت مستقیم استانداری، شرکت آب منطقه‌ای، سازمان جهاد کشاورزی، جمعیت هلال احمر و شرکت پرآب اجرا می‌شود.

مدیر اجرایی نذر آب گفت: مسیر مهرورزی از طریق شماره حساب ۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۷۷۷۷۷۴، شماره شبا IR ۸۶۰۱۰۰۰۰۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۷۷۷۷۷۴، شناسه حساب ۳۴۰۰۱۴۰۲۸۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۷۷۷۷۷۴۲۴۸۵۴ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار